تعیین رنگ در ایجاد کرد نرم افزار فقط یک طراحی اپلیکیشن مسئله زیباییشناسی وجود ندارد. در لحاظ داشته باشید که هر مورد از رنگها میتوانند منتقل کننده پیام و رمانتیک خاص باشند و تاثیر ویژهای بر احساسات و طریق فکر یوزرها داشته باشند. پس در صورتیکه از تئوری و روانشناسی رنگ در نرم افزارها درایت داشته باشید می توانید با استفاده رنگهای مطلوب در شرایطهای گوناگون،بر تصمیمگیری استفاده کننده تاثیر بگذارید. ولی هریک از رنگها چه مفهومی را منتقل مینمایند و چه کاربردی داراهستند؟
قرمزرنگ: معمولا مواردی که بخواهید یوزرها را دعوت به ایفا کاری فرمائید (Call to Action)، ضرورت اعمال کاری را نشانه دهید یا این که شوق و اشتیاق آنهارا برای ایفا کاری زیاد نمائید میتوانید از رنگ قرمز رنگ به کار گیری فرمائید. علاوه بر این، برای آرم دادن عشق و علاقه و اقتدار نیز میاقتدار از این رنگ بهره برد.
رنگ زرد: این رنگ منتقل کننده شم شعف و خوشحالی میباشد، ترازو خوشبینی را در یوزرها ارتقا می دهد و اعتنا آنهارا به خویش جلب مینماید.
آبیرنگ: رنگ آبی رنگ منجر ساخت شم امنیت، اعتقادوباور، متانت و ارتقاء سودوری میگردد.معمولا کسبوکارهایی که از رنگ آبی رنگ برای پباده سازی نرم افزار خویش به کارگیری مینمایند، مشتریهای وفادارتری داراهستند.
سبز: این رنگ مرتبط با طبیعت و تازگی میگردد و شم سالمی را به مخاطبان منتقل مینماید. در بازاریابی از رنگ سبز برای آهسته کردن مشتریها و یوزرها به کار گیری میشود.
بنفش:رنگ بنفش آرم دهنده توفیق و علم میباشد. همینطور کسبوکارهایی که اکثر مخاطبانشان خانمها میباشند، از این رنگ در پباده سازی لوگو و نرم افزار خویش به کارگیری مینمایند.
نارنجی رنگ: نارنجی رنگ نشانه دهنده هیجان و پر نمک و شوق واشتیاق میباشد و مانند رنگ قرمزرنگ میقدرت از آن برای دعوت به اجرا کاری (Call to Action) استفاده نمود.