اصول روانشناسی طراحی اپلیکیشن که باید بدانید
اصول روانشناسی پباده سازی برنامه که بایستی بدانید
تمامی طراحی اپلیکیشن طراحان تلفن همراه بهدنبال پباده سازی نرمافزار مختلف از سایر میباشند و هرمورد نحوه خاصی را برای این مراد به عمل می برند: به کارگیری ایده نو، به کارگیری از متدهای آپ تو دیت پباده سازی، رنگهای متنوع و دیدنی، کارتونهای فنای و غیره. کلیه اینها شاید بتواند در نگاه نخستین اپ گوشی شمارا مختلف نمایند؛ ولی نادیده گرفتن یک نکته خیلی اساسی، همگی زحمات شمارا به باد خواهد اعطا کرد و آن دقت به تعریف و تمجید و اصول روانشناسی پباده سازی نرمافزار میباشد.
زمانی که کلمه و واژه روانشناسی در حوزه پباده سازی ذکر میگردد، ذهن بیشتر اشخاص به سمت تکنیکهای خیلی خاص و تخصصی میرود؛ در حالتی که که به طور کاملً برعکس میباشد. روانشناسی در حوزه پباده سازی به خصوص نرم افزار صفحه ارایی، خیلی بی آلایش میباشد؛ ولی در حالتی که همین تکنیکها و اصول بی آلایش را در صورتیکه رعایت نکنید، فیضای گوناگون و منفی نیز به دست خواهید آورد.
نقش اساسی روانشناسی پباده سازی برنامه
روانشناسی پباده سازی اپ
روانشناسی در پباده سازی نرمافزار با اینکه معمولی میباشد؛ ولی نقش مهمی می تواند در طرز و ساختار اپ تلفن همراه و اینکه چهطور یک اپلیکیشن مطلوب و کاربرپسند بسازیم را ایفا نماید. برهان اساسی تفاوت نرم افزار ها، به کار گیری همین دانش در پباده سازی میباشد.
آشنایی کردار یوزرها و ارزیابی آن، اولین گامی میباشد که بایستی پیش از آغاز فنی پباده سازی در حیث گرفته گردد. این راه و روش و شیوه بیشتر از اینکه یک آیتم فنی باشد، یک مهم اساسی در ساختوساز و پباده سازی میباشد و مهم ترین قدم برد نرمافزار در جذب یوزرها و هدایت آنان برای به کار گیری شل میباشد. در واقع چنانچه بهدنبال یک پباده سازی تجربه کاربری فوقالعادهای برای کاربرانتان می باشید، به اصول روانشناسی نرمافزار نویسی گوشی خویش اهمیت متعددی دهید.
تعریف و تمجید روانشناسی پباده سازی اپ
اقداماتی که طراح تجربه کاربری می بایست پیش از کد نویسی و کشیدن طرح به خواسته فهم چگونگی ساختار و قرار دادن المانها و در پایان چگونگی پیمایش با ارزیابی کردار یوزرها انجام دهد را گویند. همان دیگر، خواسته از روانشناسی در پباده سازی؛ یعنی رعایت اصول و قواعدی میباشد که مخاطب را تشویق به استعمال از اپ مینماید و در غایت سبب رضایت آنها می شود.
سه عنصر موردنیاز در سبکهای رفتاری
سه عنصر مایحتاج و حیاتی که هر طراح نرم افزار می بایست پیش از آغاز در ارزیابی خلق و خوی یوزرها یاروهمدم با دیگر اعضای دیگر در لحاظ بگیرد، عبارتاند از:
· علت: چه گونه میاقتدار مخاطب را تشویق به دانلود یا این که پیمایش کرد؟ اپلیکیشن گوشی شما، چه داده ها یا این که مورد ها ارزشمندی به کاربرانتان می دهد؟ آیا نرم افزار شما و المانهای داخلی آن، دقت یوزرها را به طور مطلوب می تواند جلب نماید؟
· بضاعت و توان: یوزرها با نرم افزار شما چه کاری می توانند انجام دهند؟ آیا شعور کلی نرم افزار و نحوه پیمایش آن راحت میباشد؟ آیا به کارگیری از اپ برای یوزرها از لحاظ هزینه و مدت به صرفه میباشد؟
· تحریک: چه وقتی میقدرت یوزرها را تشویق به انجام کار کرد؟ چهگونه میقدرت یوزرها را تحریک به خرید یا این که کار متبوع کرد؟