مرحله چک نظرات و هدف ها: طراحي اپليكيشن در وهله نخستین خیر فقط یک ایده دیده نشده و دیدنی برای ساختوساز نرم افزار، بلکه یک استراتژی تجاری دارنده جزئیات و هم خوانی بر حقیقت از مفاد ضروری برای ساخت و ساز نرم افزار می باشند. می بایست این سوالهای را از خودتان بپرسید: عموم برای به کار بستن از نرم افزار شما چه دلایلی میتوانند داشته باشند؟ نرم افزار شما قرار میباشد چکار نماید؟ این نرم افزار چه مشکلی را حل میکند؟ درین مرحله بایستی به آحاد این سوال ها جواب داده گردد.
مرحله تحقیق: درین مرحله، شما بایستی پژوهش ها جامعی را در مورد بازار، رقبا و مخصوصاً یوزرها و مشتریانی که مربوط به فعالیت شما هستند اجرا دهید. پژوهش ها بازار یک کدام از طرز های اساسی برای شناسایی کردن مشتریان مقصود شما هستند. درین مرحله شما می بایست بهاین سوال های جواب دهید: مشتریان شما چه افرادی میباشند؟ و تعداد آنها چقدر میباشد؟ بعد میتوانید رقبای مهم خودتان را معین فرمایید، محصولاتتان را گزینه نظارت قرار دهید، استراتژی های مرتبط با رقبایتان را آیتم تحلیل قرار دهید و مشاهده کنید که درحالتی که که آنان دراین باره غالب گردیده اند از چه استراتژی هایی به کار گیری کرده اند و درحالتی که که ناکامی خورده اند چه کسری هایی داشته اند که شما این کسری ها را جبران فرمایید.
مرحله پباده سازی کردن چارچوب اساسی و اعتنا به تجربه کاربری (UX): دراین مرحله ماک آپ ها (Mock-up) ساخت میگردند تا به فهمیدن موقعیت یوزرها و همینطور تحلیل این که نرم افزار شما قرار میباشد چکار نماید، یاری نمایند. بهاین عمل معماری داده ها گفته میشود. دراین مرحله شما یک شماتیکی ساخت و ساز میکنید که آحاد کارهایی که یوزرها ممکن میباشد اعمال دهند را درین شماتیک مکان میدهید. همینطور یک چارچوب مهم نیز ساخت و ساز می کنید که ولی این چارچوب می بایست انعطاف پذیر باشد و می بایست به طوری ساخته خواهد شد که بتوان آن را در شکل ما یحتاج در به عبارتی مرحله های نخستین دستکاری کرد و مجدد تصحیح نمود.
مرحله تشکیل داد بک اند (Back-end) : اسم دیگر این مرحله، معماری بک اند (نصیبهایی از پباده سازی مرتبط با نرم افزار که در معرض روءیت کرد قرار نمی گیرد) نرم افزار میباشد. درین مرحله شما می بایست پلتفرم ها و گروه ای از ابزار و تکنولوژی ها و گویش های اپلیکیشن نویسی و سرویس ها را که برای تشکیل داد نرم افزار لازم میباشند تعیین فرمائید. این مرحله کلید اساسی پروسه متعدد ایجاد کرد نرم افزار میباشد و همینطور مهمترین قسمت این پروسه میباشد. دو نحوه متفاوت برای ساختن یک بک اند وجود دارااست: به کار گیری از SaaS تحت عنوان بک اند مانند Firebase، گوشی هاب AWS، کلودکیت (Cloudkit) و یا این که پباده سازی بک اند به شیوه بی آلایش. درصورتیکه شما انتظار داشته باشید که خصوصیت های جدیدی به نرم افزار موبایلتان اضافه خواهد شد و همینطور تعداد کاربرانش ارتقا پیدا نماید، طرز دوم بیشتر از طریق اولیه به شما توصیه می شود. افزودن توابع بیشتر و یا این که عوض کردن آن هنگامی که شما از طریق دوم استعمال میکنید، راحت خیس میشود.
مرحله پباده سازی بصری: دراین مرحله ورژنهای مختلفی از پباده سازی ایجاد میگردد. دراین مرحله طراح، سه ورژن متعدد برای نرم افزار ساختوساز می کند. همینطور درین مرحله رنگ های مرتبط با اپلیکیشن صورت میگیرند. بیشتر قابل انعطاف افزارها با به کار گیری از رنگ هایی در محدوده رنگ های آبی رنگ و سبز ساخته میگردند.
مرحله کدنویسی و در کنار هم قرار دادن کدها: این مرحله حساس ترین مرحله میباشد. درین مرحله بایستی دسته ساختوساز نرم افزار در کنار هم بنشینند و کدها را بنویسند. درین مرحله کدنویسان ذیل یک راهنمای ظریف و با به کارگیری از اصول و قانون ها و قانون ها ظریف کدها را در کنار هم می نویسند و کوشش می کنند کمترین نادرست و غلط درین مرحله اعمال گیرد.
مرحله آزمودن: هنگامی که کدها نوشته شد، مهندسانی که کارشان ضمانت کیفیت مطلوب میباشد، نرم افزار را آیتم امتحان قرار میدهند. مرحله آزمودن نرم افزار نقش اساسی و قابل توجهی را میان مرحله های ایجاد نرم افزار بازی مینماید. درین مرحله فرآورده آخری فعالیت افزایش پیدا میکند و مجدد آیتم چک قرار میگیرد. درین مرحله کل باگ ها (Bug) می بایست از در بین بروند.
مرحله تکثیر: بعداز این که مجموع بررسیها بر روی این نرم افزار شکل گرفت و آحاد نقص های آن برطرف شوید، نوبت به مرحله نشر میرسد. این مرحله پایانی مرحله ای میباشد که در ساختوساز نرم افزار می بایست طی گردد. دراین مرحله برای صرفه جویی در طی و بی آلایش خیس کردن عمل، بهتر میباشد که قانون ها مرتبط با تصویب نرم افزار در نرم افزار استور مدنظر مطالعه گردد.