X
تبليغات

تصویر ثابت

توسعه اپلیکیشن
loading...
YourAds Here YourAds Here

مرجع مقالات طراحي اپليكيشن تخصصی

بازدید : 36
سه شنبه 4 خرداد 1400 زمان : 10:06

اگر میخواهید طراحی اپلیکیشن داشته باشید و نرم افزار خود را توسعه دهید این مقاله را بخوانید.

توسعه و گسترش نرم افزار در سیستم برهان iOS

همان گونه که می‌دانید، iOS تحت عنوان سیستم دلیل آیفون، آیپد و آیپاد شناخته گردیده و اپل برای این وسیله ها، ابزارها و منابع مایحتاج را ساخت و ساز می نماید. تحت عنوان بسط دهنده نرم افزار، با لهجه‌های Native مانند سوئیفت و یا این که Objective-C و همینطور پلتفرم Native با استعمال از جاوا اسکریپت یا این که C#، نرم افزار نویسی را جاری ساختن دهید. اما برای بسط نرم افزار مربوطه، می بایست از کامپیوتر مک (Mac) و نهایی ورژن Xcode استعمال فرمایید. قابل توجه میباشد که Xcode (Integrated Development Environment) تحت عنوان گوشه و کنار گسترش یکدست مک و iOS شناخته می شود و رابط گرافیکی برای تایپ کردن و پباده سازی نرم افزار iOS میباشد. برای بسط نرم افزار در فضا موبایلی به طور Native، اپل توصیه می نماید تا از نرم افزار امروزی سوئیفت استعمال شود که در ابتدا آن را شرح دادیم.


کیت بسط iOS

قابلیت توسعه و گسترش نرم افزار، بوسیله کیت گسترش اپلیکیشن iOS (SKD) قابلیت و امکان پذیر خواهد بود. توسط این کیت، ابزارها، فناوری ها، توان‌ها و گویش ها، قابل کاوش می باشند. بعضی از کیت‌های ما یحتاج و ضروری، Cocoa Touch می‌باشند که مواقعی مانند UIKit، GameKit، PushKit، FoundationKit و MakeupKit را دربرگیرنده میشوند. این چهارچوب‌ها و دیگر مورد ها، به مخاطب اذن میدهد تا مورد ها زیادی مانند مورد‌های صوتی، دوربین، جستجوی موسیقی و تعدادی کارها گوناگون مدیر کند. از سوی دیگر، طی تعدادی سال قبل، قابلیت و امکان هایی بدین کیت اضافه گردیده که برای مثال آن ها به حقیقت افزوده (Augmented Reality) و یادگیری ماشینی (Machine Learning) با هسته مرکزی ML، می اقتدار اشاره نمود. به‌دنبال، دور و اطراف بسط نرم افزار، بنابر فرایند پایین بایستی ساخت و ساز خواهد شد:

دانلود Xcode
اجرای Xcode و ساخت پروژه نو
شناخت با Xcode
تشکیل داد و اجرای نرم افزار با به کار گیری از مشابه ساز داخلی iOS که مشمول Xcode میباشد. مشابه ساز برای بسط دهنده این قابلیت را آماده می سازد تا صورت ظاهری نرم افزار و نوع تعامل آن با دستگاه را در حالت حقیقی و واقعی، تحقیق کند. ضمن اینکه قابلیت و امکان آن وجود داراست تا نرم افزار با گونه های دشوار افزارها و ورژن‌های متنوع iOS مشابه سازی گردد.
آزمایش Beta: بعداز ایجاد کرد مثال نخستین نرم افزار، می قدرت از تعدادی مخاطب دعوت کرد تا ضمن استعمال از آن، ایده ها و بازخوردهای خویش را به بسط دهنده اعلام نمایند. این عمل با به کارگیری از مورد TestFlight اعمال می شود که در App Store وجود داراست. حال، فرصت قابل قبولی میباشد تا مواقعی مانند Notification و ذخیره داده‌ها را محاسبه کرده و با فرد دیگری نیز رابطه کانال‌ای برقرار کرد. ورژن بتای نرم افزار می بایست بار گذاری گردیده و با به کار گیری از iTunes، اسم و آدرس اینترنتی فرد آزمایش کننده اضافه خواهد شد. این فرد بایستی آیتم TestFlight را نصب کرده تا با نرم افزار تعامل داشته و بازخوردهای خویش را منتقل نماید.
آزمایش Clouding: چک نرم افزار و سعی آن روی دستگاه حقیقی وواقعی، از اهمیت بسزایی شامل است. چون دستگاه‌های متعدد، از ورژن‌های متعدد سیستم استدلال و تغییرات متنوع فایده می‌برند. به این ترتیب، اعمال این سیرتکامل آزمایش ها، به توسعه و گسترش دهنده این قابلیت را میدهد تا به طور ظریف تری بداند که یوزرها دستگاه‌های متفاوت، به چه شکل با نرم افزار تعامل خواهند داشت. در پی، با اجرا آزمایش Cloud، می شود به روش دسترسی نرم افزار و ارتباطه آن با نصیب Cloud پی پیروزی. درین مرحله، آزمایش دستی و یا این که خود کار، برای گزینش معیار کیفیت نرم افزار ایفا خواهند شد.
بسط (Deployment): بعد از ساختن، نصب و اجرا آزمایش‌ها به عنوان مثال آزمایش بتا، می اقتدار نرم افزار را بر روی اپلیکیشن استور توسعه و گسترش بخشید. در‌این مرحله، می بایست به نرم افزار توسعه و گسترش دهنده اپل (Apple Developer Program) متصل شد. تحت عنوان عضوی از این اپلیکیشن، فرد میتواند به قابل انعطاف افزارهای ورژن بتا، توان‌های نرم افزار‌های توسعه یافته، ابزارهای بزرگ آزمایش بتا و چک‌های نرم افزار، دسترسی داشته باشد.


بسط نرم افزار در سیستم دلیل Android

برای ساختن و پباده سازی نرم افزار اندروید، لهجه‌های زیادی وجود دارا‌هستند که مثلا می شود به جاوا، کاتلین، C++ و کورونا اشاره نمود. البته در میان آنها، جاوا مورد قانونی‌خیس و معمول تری به حساب می آید. چون بوسیله گوگل پشتیبانی گردیده و اکثر نرم افزار هایی غیر از بازی ها، با جاوا یا این که کاتلین درست شده اند. پیرو، برای ایجاد کرد نرم افزار در دور و اطراف اندروید، روند زیر می می بایست انجام شوند:

دانلود نرم‌افزار Android Studio
اجرای نرم افزار و آغاز پروژه نو
دستکاری پیام‌ها در قسمت Main Activity
افزودن دکمه‌ها به Main Activity
ایجاد ورژن دوم Main Activity
تایپ کردن دکمه onClick
آزمایش نرم افزار

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 189
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 28
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 22
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 642
  • بازدید سال : 2304
  • بازدید کلی : 11492
  • کدهای اختصاصی